Bijna veertien jaar was Marco in allerlei functies actief in de verzekeringswereld, toen zijn interesse werd aangewakkerd voor de rol van productmanager.
“Ik had regelmatig contact met productmanagers van verschillende verzekeraars en dacht: zo’n functie past perfect bij mij. Maar liefst niet in de verzekeringswereld. Ik was toe aan een andere omgeving. Tot ik meerdere mensen van Unigarant sprak. Door hun enthousiasme over de organisatie en de mentaliteit om klanten het best mogelijke te bieden besloot ik een bijzondere tussenstap in mijn carrière te maken.”
Een gemakkelijke keuze
Inderdaad, die stap kon hij amper twee jaar later maken. “Mooi verhaal”, lacht Marco. “Ik solliciteerde intern op de functie van productmanager voor woonverzekeringen. Een leuke uitdaging om van dichtbij mee te bouwen aan een groter marktaandeel. Zegt de vacaturehouder: voor het domein Vakantie en vrije tijd komt binnenkort ook een plek vrij voor een productmanager.
Als je mag kiezen, wat doe je dan? Ik ben dus gek op kamperen; met mijn gezin eropuit met de caravan. Hoe vaak krijg je de kans op zo’n rol, waarmee je mensen ervan verzekert dat ze zorgeloos op reis kunnen? Voor mij was de keuze dan ook snel gemaakt.”
Het beste voor al onze klanten
Nu is Marco verantwoordelijk voor de productontwikkeling en het rendement op verzekeringen voor caravans, campers, reizen en watersport. “En ik zorg er met collega’s voor dat de producten goed blijven aansluiten op wat de klant nodig heeft. Voorbeeld: er is een kleine groep reizigers die veel langer dan gemiddeld op reis wil. Om zo’n trip rendabel te verzekeren moet je in principe een enorme premie vragen. Maar we willen dat onze producten niet alleen goed, maar ook betaalbaar zijn.
Samen met onder meer een actuaris en een data-analist onderzoek ik dan welke premie we voor onze kwalitatief hoogwaardige reisverzekering kunnen vragen, zonder ons product uit de markt te prijzen. Om zo die kleine groep in staat te stellen om goed verzekerd zo’n lange reis te maken.”